Réges-régen kaptam egy cookies receptet, ami azonnal kedvenc lett nálunk, de az évek során elvesztettem. Elkezdtem keresgélni a receptek között, de csak nagyon sokára találtam meg azt az igazi hamisítatlan cookies receptet. Természetesen egy amerikai oldalon találtam, de ez az, amit valaha megszerettünk dióval és jó sok csokival...

Hozzávalók

  • 225g margarin
  • 150 g cukor
  • 150 g barnacukor
  • 2 db nagy tojás
  • 1 tk vanília aroma
  • 300 g liszt
  • 1 tk sütőpor
  • 1/2 tk só
  • 200 g darabolt étcsokoládé
  • 100 g dió

Elkészítés

A sütőt bekapcsoljuk 195 fokra.
A margarint habosra keverjük, majd hozzáadjuk a cukrokat. Legalább két percig keverjük magas fokozaton, azután egyesével hozzáadjuk a tojásokat. Azután a vanília aromát is hozzáadjuk.
Külön tálban összekeverjük a lisztet, sütőport és a sót.
Szép lassan a lisztes keveréket is hozzáadjuk,de ezt már kézzel keverjük el, mert elég ragacsos állagot kapunk. Aztán jöhet a darabolt csokoládé és végül a dió is.
Az eredeti recept fél óra pihenést javasol, de bevallom, hogy nálunk ez mindig elmarad.
Két kanál segítségével sütőpapíros tepsire halmokat teszek és sütőbe tolom kb 15 percre.
Ha már barnul a széle, akkor már biztosan jó.
Rácson hűtjük
Melegen nagyon puha az állaga, de kb 10 perc és máris eléri az igazi "csokis keksz" formát.

Előkészítés: 20 perc
Sütési hőfok 195 fok
Sütési/főzési idő 15 perc

Jó étvágyat kívánok!

2 megjegyzés:

Keresem...

Kapcsolat


Follow on Bloglovin

A konyha ördöge...

• 3 kisfiú anyukája • esküvőszervező/ műkörömépítő • blogger • twimom/ tvdmom • moly • sorozatfüggő • hobbicukrász

Még több MFKata...

Gasztroblogok

Magyar gasztroblogok gyűjtőhelye

Ti ezt nézitek

Vendégeim

...
A blogon látható ételeket MFKata készítette.
Akadnak olyan bejegyzések, melyekhez még nem töltöttem fel a receptet, de ami késik nem múlik!!!
Ha esetleg valamelyik étel érdekel, de nincs recept > szólj és máris előre veszem a listán :-)
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...